Oplage
1/30 + 1 AP ( Artist Proof )
Classic |
40 cm x 50 cm |
Oplage: 1/12 |
Small |
60 cm x 90 cm |
Oplage: 1/6 |
Medium |
90 cm x 135 cm |
Oplage: 1/6 |
Large |
120 cm x 180 cm |
Oplage: 1/6 |
Specificaties
Fotoprint |
UV Print op 4mm Dibond |
Ophanging |
Aluminium U-Profiel |
Btw |
21% |
Fotovaklab |
Het Beeldgebouw |
Garantie |
Genummerd, geleverd met certificaat van echtheid, 10 jaar garantie |
Classic Framed
Fotoprint |
Exclusieve print op halfmat fotopapier |
Afwerking |
Zwarte houten lijst, witte passe partout, plexiglas |
Ophanging |
Stanshaak voor gemakkelijke bevestiging en strak aan de muur |
Btw |
21% |
Garantie |
Genummerd, geleverd met certificaat van echtheid, 10 jaar garantie |
Biografie
Zijn eerste (spiegelreflex) camera kocht hij toen hij 14 was.
Nu, vele camera's en omzwervingen later, kan hij zichzelf full-time fotograaf noemen.
Self-made en no-nonsence. Zijn doel is mensen door middel van zijn werk te laten verwonderen, verbazen, behagen, glimlachen, nadenken.
Wallmore heeft een selectie gemaakt van zijn urbex werken. Oude verlaten gebouwen waar soms jaren geen mens een voet heeft gezet.
Waar voorwerpen een eigen verhaal vertellen. Waar de tijd bijna stilstaat. Slechts langzaam voortgeduwd door de natuur die haar eigendommen terug eist.
Het is in deze setting dat hij op zoek is naar dat speciale licht wat urbex fotografie zo bijzonder kan maken.
Spiral Stairs
In een verlaten meelfabriek in het westen van Polen staat deze prachtige wenteltrap. De hoogste wenteltrap die Greyshot ooit is tegengekomen. De fabriek dateert van 1872 en was eigendom van de firma Schneider-Zimmer. Rond 1900 werd de fabriek uitgebreidt en kreeg het zijn huidige vorm. De gebouwen hebben afwisselend dienst gedaan als maalderij en brouwerij. Vanaf 1945 werd de fabriek als maalderij gerund door het Russische leger om later onder de verantwoordelijkheid van het Poolse gezag te komen te vallen. Zoals zoveel bedrijven heeft ook deze het einde van het communistische tijdperk in Polen niet overleefd. Sinds 2006 is het gesloten. In het begin werden de molens door stoommachines aangedreven. In de jaren 50 zijn deze vervangen door electromotoren.
De foto is gemaakt in de late namiddag waardoor er mooi zacht ligt door het raam op de trap valt. Greyshot werd getroffen door de simplele leegte van de ruimte samen met de elegante vormen van de trap; een geslaagde, mooi belichte combinatie.